reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Jurkovič

Ján Jurkovič

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neviem o sebe nič, čo by stálo za zverejňovanie. Zoznam autorových rubrík:  Digitalizácia múzejných zbieroKomentáre

reklama

Komentáre

Mlčanie múzejníkov

Ján Jurkovič

Mlčanie múzejníkov

Digitalizácia múzejných zbierok je pre nás už dosť dlho vážnou témou. Aj keď sme to najprv nazývali počítačovým, potom elektronickým spracovaním, hovorili sme o tom istom, čo nedávno program informatizácie spoločnosti definitívne pomenoval „digitalizácia“. Hovoríme o nej, no v poslednej dobe je to už len monológ. ... a vôbec neviem, prečo si tu vlastne mám vykať?!Tak sa pýtam, zrejme zase len sám seba, prečo 103 múzeí a ich 1924 zamestnancov o digitalizácii len mlčí? Nepotrebujú dialóg o tom, čo sa práve teraz stáva kľúčovou oblasťou ich odborných činností? Alebo mlčia z princípu?

  • 10. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 512x
  • 1
Komercionalizácia alebo marketing

Ján Jurkovič

Komercionalizácia alebo marketing

Pri jednej z kaviarňových diskusií o katastrofálnej biede slovenských múzeí, som si zase raz na plnú hubu zanadával na komercionalizuáciu kultúry, ktorá múzeá nebezpečne odchýlila od ich skutočného poslania. Jasné, že diskusia sa zviezla na tému: čo mám proti komerčným aktivitám múzeí? Pravdu povediac, nič. Mám však obrovské výhrady voči pomýlenej direktívnej komercionalizácii kultúry1. Aký je v tom rozdiel? Zásadný. Nie som žiadny obchodník, dokonca nekšeftujem so starožitnosťami múzea, ba už sa nebavím ani s našimi "marketingármi" (nič zvláštne, lebo na Riaditeľstve SNM sa teraz už nikto nebaví s nikým), preto je mi vzdialený obchodniarsky slovník a tak sa pokúsim svoj názor povedať aj tu len tak, ako mi zobák narástol a veľmi zjednodušene.

  • 31. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 702x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu